שיעור מזורז בקידום אתרים

לא לכל בעל עסק יש את התקציב הדרוש לקידום האתר. בעיקר לא לבעלי מקצוע המריצים עסק בעצמם, או לבעלי עסקים אשר לא הצליחו לגייס משקיעים למטרות שיווק וקידום האתר. קידום אתרים הוא השקעה. את התוצאות רואים רק לאחר כמה חודשים ולדף הראשון, בזירות תחרותיות מאוד, אפשר להגיע אחרי כמה שנים טובות. לכן כדאי להשתמש בחברת קידום מנוסה. אם יש לכם את קטן יחסית, עד 50 דפים,  למיילי אויה  מגוגל יש כמה עצות באמצעותם תוכלו לקדם את האתר בעצמכם.

 

עם WWW  או בלי

החליטו איך אתם רוצים שהגולשים ומנוע החיפוש יראו את האתר שלכם. עם WWW או בלי. זה לא טוב מבחינה קידומית כאשר חצי מדפי האתר הם ללא הפתיח וחצי עם. לכן החליטו על אפשרות אחת והתאימו את שאר כתובות האתר דרך הפנית 301. זוהי הפניה קבועה לכן היא המתאימה ביותר במקרה הזה.

רישום לכלי מנהל האתרים של גוגל

תנו לגוגל לראות מה קורה בתוך האתר שלכם. הירשמו גם לקבלת שירות המיילים שלכם. כך תוכלו לדעת מתי האתר שלכם נפרץ ומה לא בסדר בו. כלי מנהל האתרים עוזר להבין מה לא בסדר באתר ולשפר אותו מכל בחינה. כל מקדם אתרים מחבר את האתר לכלי מנהל האתרים. אם לגוגל יש בעיה לאנדקס חלק גדול מהאתר, תקבלו דיווח על כתובות URL  אליהן מנוע החיפוש לא מצליח להגיע. בכלי מנהל האתרים אפשר להניס כתובות URL חדשות ולגרום להם להתאנדקס מהר יותר.

בדיקת רקע על הדומיין

אם רכשתם דומיין שכבר קיים, בצעו עליו בדיקת רקע. עם בעבר הוא היה בשירות ספאמרים, לא תוכלו לקבל דירוג מגוגל כי כבר יצא לדומיין שם רע.  במקרה כזה עדיף לקנות דומיין אחר, או פשוט ליצור דומיין חדש משלכם.

חיבור לגוגל אנליטקס

חברו את האתר לגוגל אנליטיקס. כך  תוכלו לדעת כמה גולשים נכנסים לאתר. כמה זמן הם שוהים בו מאיפה הם מגיעים ואת כל המסלול אותו הם עושים מהכניסה ועד היציאה לאתר. דרך גוגל אנליטיקס תוכלו לדעת מה טוב באתר שלכם ומה לא. בתחילת הדרך לא יהיה לכם בו שימוש רב, אך במהרה תגלו שמדובר בכלי החיוני ביותר לניתוח אתר ושיפורו.

מבנה האתר

למבנה האתר יש חשיבות רבה בחוויית הגולש. אם האתר בנוי בצורה מסורבלת, עם מוצרים וקטגוריות מפוזרות בכל מקום בלי שום סדר והיגיון, הגולש יברח מהאתר. חשוב מאוד לבנות את האתר בהיררכיה נכונה, כך שהגולש יגיע לכל מקום בלא יותר מ 3-4 קליקים. האתר אמור להיות בנוי כך מראש, אך אם המתכנת לא חשב על כך, כדאי מאוד לשפר אותו כעת.

 

הגדרת המרה

הגדירו בדיוק איזה פעולות אתם מעוניינים שהגולש יעשה: יתקשר לבית העסק על מנת להזמין שירות, יקרא מאמרים, יבצע רכישה באתר ועוד. למשל כדי שגולש יתקשר, טלפון בית העסק צריך להופיע בבירור במקום בולט באתר. עצבו את האתר כך שסיכויי ההמרה יגדלו.

 

מאמרים

שלבו מילות מפתח באופן טבעי במאמרי איכות באתר. חשוב מאוד לעלות מאמרים איכותיים ושימושיים. אל תפגיזו את התוכן במילות מפתח שחוזרות כל 2 שורות באופן מאולץ גוגל יראו זאת כספאם ולא יתנו כל עדיפות לאתר. להפך האתר עלול רק להתדרדר בדירוג. את מילות המפתח אפשר ואפילו רצוי לשלב בכתובות ה URL, בכותרות המאמרים ובטייטלים ובדסקריפשנים.

לינקים נכנסים

כולם יודעים שלינקים תורמים לקידום האתר. זה לא אומר שאם תכניסו מיליון לינקים נכנסים, האתר שלכם יקפוץ ישר למקום הראשון. יותר מידי לינקים בפרק זמן קצר, לינקים מאתרי ספאם ולינקים קנויים יעשו בדיוק את האפקט ההפוך.