בניית אתר עבור קידום

היום, מתחילים לבצע קידום אתרים מקצועי כבר בשלבים הראשונים לבניית האתר. למעשה, אפשר להגיד שלכל סוג אתר יש יתרונות משלו בתחום של קידום אתרים. אתר וותיק קל יותר לקדם משום שהוא כבר צבר ניסיון והוא “מוכר” יותר עבור מנגנון החיפוש של גוגל ולכן המוניטין שלו יותר טוב. מצד שני, בניה נכונה של אתר חדש על פי עקרונות של קידום אתרים הופכת אותו ליותר נוח לקידום (ברור שאפשר לשנות גם מבנה של אתר וותיק, אלא שבמקרה של אתר חדש מדובר על שתי ציפורים במכה אחת כבר בשלבים הראשונים).

המבנה הנכון ביותר

כאשר רוצים לבצע קידום אתרים בתוך מנוע החיפוש של גוגל, חשוב מאד להבין איך מנוע החיפוש עובד. מנוע החיפוש של גוגל הוא מנוע חיפוש אלגוריתמי, המבוסס על רובוטים אשר סורקים את הרשת בכל שנייה. הרובוטים של גוגל נכנסים לאתרים השונים, ומקדמים אותם בתוצאות החיפוש, על פי הרלוונטיות שהם מעניקים להם. איך גוגל קובע מה רלוונטי ומה לא? ברור שיש משמעות לכמות ההקלקות של אנשים על התוצאות שהוא עצמו מציג (אם כי יש בכך גם היגיון מעגלי שהרי אנשי מטבע הדברים, נוטים להקליק על התוצאות הראשונות). אך ברמה הבסיסית – גוגל מקדם את האתרים על פי הרלוונטיות של מילות המפתח השונות באתרים. לכן, קידום אתרים מוצלח, מבוסס על מבנה שמאפשר לרובוט של גוגל לזהות כמה שיותר מילות מפתח (באפן חוקי ורלוונטי כמובן) באתר אחד, מבלי שהם צריכים “להתאמץ”.

על מנת להסביר עקרון זה של קידום אתרים, ניקח דוגמה פשוטה. נגיד שאתם מתלבטים לאיזה בית מלון לנסוע. אתם מגלים שלבית מלון א’ יש שתי דרכים שדרכם ניתן להגיע, ואילו לבית מלון בית יש עשר דרכים דרכן ניתן להגיע. ברור שיהיה לכם יותר נוח אם כך, לנסוע אל מלון ב’ – יש לכם יותר אופציות להגיע אליו. כך עובד (אם כי ברמה מרוכבת יותר שדווקא יותר מזכירה אוטוסטרדה מאשר דרך למלון) מנוע החיפוש של גוגל. ברגע שמנוע החיפוש מזהה דרכים רבות באותו אתר להגיע אל דפים עם מילות מפתח רלוונטיות – האתר מקודם. זו דרך יעילה מאד אם כן, לבצע קידום אתרים.

ומי בונה עבורכם?

נשאלת כמובן השאלה, מי יבנה עבורכם אתר ויבצע עבורכם קידום אתרים. יש היום לא מעט חברות בשוק שמציעות שירות של קידום אתרים, אך חשוב מאד לשים לב האם הן גם מסוגלות לבצע בניה של האתר, על פי עקרונות של קידום אתרים. כמו כן, בררו ספציפית האם הן נותנות חשיבות גדולה למילות המפתח (זה בסופו של דבר הנושא שעליו יקום וייפול האתר שלכם), וכך תוכלו להוביל את האתר לראש תוצאות החיפוש.

קידום חנות וירטואלית