טיפים לביצוע חקר מילות מפתח

חקר מילות מפתח הוא הבסיס לקידום אתר. בין אם אתם מחפשים את המילים הנכונות לאתרכם, או שאתם מנסים למצוא את המילים שיביאו את כמות הכניסות הגדולה ביותר ללקוח שלכם, לא תמיד המילים שנראות כמתאימות לקידום האתר מסתברות במציאות כמילים הנכונות. לכן חשוב לעשות חקר מילות מפתח מעמיק על מנת להגיע למילים עם נפח החיפוש הגבוה ביותר ו/או המילים עם סיכוי ההמרה הגבוה ביותר. ג’ני הלסז פרסמה באתר Search Engine Land כמה טיפים יעילים לביצוע חקר מילות מפתח.

 

הבנת התחום

כדי למצוא את המילים הנכונות, צריך לדעת כמה שיותר על התחום בו פועלת החברה. צריך להבין את הז’רגון ולראות מעבר לו. להבין איך החיפוש מבוצע על ידי הלקוחות הפוטנציאלים. אם אתם עובדים למען לקוח, הוא יספק לכם את רוב המידע על תחומו, אבל לא בהכרח את הז’רגון. לכן צריך לדעת כיצד לשלב ביניהם. מומלץ לחקור את התחום בעצמכם בנוסף למה שמספק הלקוח.

 

איתור הנושאים המרכזיים

בכל תחום יש כמה נושאים מרכזיים. צריך לתת את הדגש עליהם באתר. לא תמיד הנושאים ברורים מאיליו. עבודת הקידום צריכה להתמקד במוצרים המרכזיים של העסק. לאחר שהגולשים יגיעו עליהם –  הם יפנו לשאר הדברים. לכן כדאי למצוא את מילות המפתח המרכזיות ולהתמקד בהן בתחילת תהליך הקידום במקום לחפש עשרות מילים. לאחר שהאתר קודם במילים המרכזיות, לכל נושא בנפרד יש להוסיף בהדרגה מילות מפתח נוספות.

מיפוי ותכנון מילות מפתח

כאשר הגעתם לשלב בו הרחבתם את מילות המפתח ואתם חושבים שאין עוד צורך במילים נוספות, בצעו את החקר מחדש ומפו את המילים. בדקו אילו מילים מובילות למספר הכניסות הגדול ביותר ואיזה למספר ההמרות הגבוהה ביותר. כך תוכלו לדעת אילו מילים יעילות יותר בתקופות מסוימות ואילו מילים לא ממש עובדות כמו שצריך. זה זמן טוב להיפטר ממילים לא נחוצות ולהתמקד במילים המרכזיות. השתמשו בכלי מילות המפתח של גוגל. מקור יותר אמין ויעיל ממנו לחקר מילות מפתח לא תמצאו.