פעולות ידניות של גוגל להורדת דירוג האתר

אם קמתם בוקר אחד והלב שלכם ירד לתחתונים כי גיליתם שהאתר שלכם עף מגוגל במילת המפתח המרכזית, סימן שגוגל מבצעים על האתר בדיקה ידנית. מה עושים במקרה כזה? בדקו מיד את המייל כי יכול להיות שקיבלתם הודעה דרך כלי מנהל האתרים על בעיה הקיימת אצלכם באתר. גוגל מדווחים כי הם שולחים הודעות ל 100%  מאתרים העוברים בדיקה ומתגלים כאתריים בעייתיים. כך שאם זה קרה לכם, כדאי שתדעו את הסיבה, כי יכול להיות שאתם לא אשמים.

בדיקה ידנית

לפעמים גוגל חושדים באתר כלשהו ולכן הם בודקים אותו. במהלך הבדיקה יכול להיות שהם יורידו אותו לגמרי ממנוע החיפוש ובתום הבדיקה, אם יתגלה שהכל בסדר בו, הם יחזירו אותו למקומו הטבעי. הגורמים לכך יכולים להיות שונים. האתר עלול לעורר חשד מסיבות שונות בעיניי גוגל. למשל אם הוא מתעדכן כל יום או כמה פעמים ביום, עובד בגוגל יכול לחשוד שמדובר ברובוט אשר מעלה טקסט שהם למעשה ספאם כל יום לאתר. עוד סיבה יכולה לנבוע מהלשנה של המתחרים. כמה מתחרים עלולים לשלוח מייל תלונה כוזב על האתר וכתוצאה מכך גוגל יורידו אותו לכמה ימי בדיקה. הימים האלה נותנים למתחרים חמצן כי אחד המתחרים המרכזיים שלהם ירד לכמה ימים מהדף הראשון.

לעבוד תמיד בכובע לבן

במקרים רבים התלונות הן מוצדקות. אם אתם רואים אתר המלא בספאם ומאמרים מניפולטיביים או אתר עם כמות קישורים גדולה ולא טבעית, יש לכם את כל הזכות לדווח לגוגל על הקידום השחור. היו בטוחים שאם אתם תשתמשו בכובע שחור, תמיד יהיה מישהו שילשין עליכם. לכן חשוב לשמור על קידום הוגן ולבן כדי למנוע בעיות. העלייה אומנם יכולה להיות קלה, אבל הנפילה תהיה קשה וכואבת והדרך חזרה עלולה להיות לא קלה בכלל.

איך לגורם לגוגל להחזיר אתכם

בין אם סולקתם מגוגל או ירדתם בדירוג בעקבות בדיקה ידית, כדי לחזור עליכם להראות שיש לכם כוונות טובות. לכן יש לפעול לפי ההוראות שניתנו לכן במייל מגוגל ולתקן את הבעיות בהקדם. חוסר נכונות לתקן את הבעיה רק יגרום לגוגל לראות אתכם באור שלילי. כך שמהר לא תחזרו למקום בו האתר היה קודם. למשל אם קניתם קישורים בכמות גדולה. עשו את כל מה שביכולתכם לעשות על מנת להוריד את הקישורים ושילחו את האתר לגוגל לבדיקה ידנית מחדש.

מקור המאמר:
https://searchengineland.com/google-now-reports-practically-all-manual-actions-136822