איך גוגל מתייחסים ללינקים מפייסבוק וטוויטר

אחת הדרכים הטובות ביותר, ולפעמים גם הדרך היעילה מכולם ביצירת תנועה לאתר, היא על ידי  בניית לינקים. בנוסף ידוע שהפניות מאתרים אחרים תורמים למיקום טוב יותר של האתר בגוגל. מקדמי אתרים רבים טוענים שיש חשיבות לאתר ממנו מופנה הלינק. למשל לינקים מאתרים ממשלתיים (gov), אתרי עמותה (org) ואתרים אקדמיים (ac) נותנים יותר כח לאתר אליו הם מפנים מאשר סתם לינקים מאתרים פשוטים. בנוסף גם ל PR   יש משמעות. תמיד עדיף לקבל הפנייה מאתר בעל PR   גבוה, כי אם לא הרבה אנשים נכנסים לאותו אתר, לא תהיה ממנו תנועה רבה.

 

האם גוגל מתייחס ללינקים מפייסבוק וטוויטר כמו ללינקים מאתרים אחרים?

מאט כץ, מבכירי המהנדסים בגוגל, טוען שבגוגל מתייחסים באותו האופן ללינקים מדפי פייסבוק וטוויטר. גוגל משתמשים ב PR  של אותו הדף כדי לדעת עד כמה הוא נצפה. כך שגוגל לא מתסכלים רק על כמות הלינקים המפנים אלא גם את דירוג הדף. אולם בניגוד למה שהרבה מקדמי אתרים אחרים מאמינים בו, כץ טוען שזה לא משנה  אם הלינק מופנה מאתר ממשלתי או מפייסבוק, מה שקובע הוא ה PR של אותו הדף.

 

מתי גוגל אינם יכול לראות את דירוג הדף?

גוגל לא יכולים להתייחס לכל הלינקים. פרופילים רבים בפייסבוק אינם ציבוריים. כך שגוגל לא יכול להראות אותם ולהיכנס אליהם ולכן אין להם כל דרך לדעת את ה PR של אותו הדף. רוב הלינקים בטוויטר הם No Follow. כלומר מתכנתי טוויטר החליטו לכתוב פקודה בקוד שהופכת את הלינקים לבלתי נראים לגוגל. הם עשו זאת כלי לא ליצור ספאם באתר. כדי שאנשים לא יעמיסו את טוויטר בלינקים.

 

אז מי צודק, מקדמי האתרים או גוגל?

בסופו של דבר, מדבריו של כץ עולה, כי גוגל מתייחסים לכל הלינקים בין אם הם מטוויטר, פייסבוק, וורדפרס או אתר ממשלתי באותו האופן. לינק מאתר ממשלתי לא יקבל אוטומטית חשיבות רבה יותר מלינק מאתר אחר. מה שכן יכול להשפיע הוא אם יש פקודת No Follow באתרים מסוימים. אבל דבריו של כץ לא בהכרח סותרים את טענותיהם של מקדמי האתרים. הרי אתרים ממשלתיים ואתרים אקדמיים הם אתרים בעלי PR גבוה, כך שבכל מקרה יש להם יותר כח מאשר לאתרים שהתנועה בהם אינה גדולה.