איך בונים דף אוהדים בפייסבוק

בניית דף אוהדים בפייסבוק היא משימה פשוטה יחסית שטומנת בחובה פוטנציאל רב לבעל העסק או בעל האתר. השלב הראשון הוא שימוש באשף של פייסבוק לבניית עמודים. בשלב זה בוחרים למה מיועד הדף : מסעדה , עסק פיסי אחר, אתר אינטרנט, מוסד ללא מטרת רווח וכו’. אפשר לצרף גם מידע נוסף כגון רקע, מספר טלפון וכתובת.

בחירת לוגו לדף

לאחר שמסיימים עם האשף, מתקבל דף ריק אותו צריך להתחיל לעצב. הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא להוסיף לוגו. חשוב לדעת שהלוגו המוצג בעמוד עצמו והלוגו המוצג בסטאטוסים אינם זהים : הלוגו בסטאטוסים הוא חיתוך של הלוגו הגדול יותר.  לכן, מומלץ לעצב את הלוגו בצורה כזו שיהיה אפשר לחתוך ממנו חלק שעדיין תהיה לא משמעות בלפני עצמו.

העלאת תמונות

העלאת תמונות היא פעולה משלימה לבחירת הלוגו והיא מאפשרת לבעל הדף להציג גלריות. זה אמנם לא מתאים לכל דף, אבל אם יש לכם שרות או מוצר שמצטלם טוב, רצוי להעלות לפחות אלבום אחד. אם העלתם כמה גרסאות של הלוגו מהסעיף הקודם, הם יתווספו לאלבום אוטומטית, אך אפשר להסיר תמונות לא רצויות בכל שלב.

צבירת אוהדים

זהו אולי אחד השלבים החשובים ביותר באורך החיים של הדף שלכם והוא אינו מפסיק למעשה לעולם. יש מגוון של דרכים לצרף אליכם אוהדים : החל מהצבת תיבת אוהדים באתר עם תנועה רבה ועד לחיפוש אוהדים באמצעות רשימת תפוצה של כתובות מייל. בכל אופן, מומלץ שתתאימו את תדירות פרסום העדכונים שלכם אל מספר האוהדים : תמיד צריך לעדכן לפחות סטאטוס אחד או שניים בשבוע, אבל לא אסור להגזים ולהמאיס את העדכונים על האוהדים שלכם.

שימוש בכלים חיצוניים

שימוש בכלים חיצונים נותן לדפי הפייסבוק שלכם מגוון של תכונות חדשות שעלולות לעזור מאוד בתפוצה שלו. למשל, אחד הכלים הפופולאריים ביותר שרצוי להטמיע כבר בשלב הראשון הוא מעדכן RSS. מעדכן RSS כמו RSS Graffiti לוקח חלקי מידע מהאתר הראשי שלכם ומעלה אותם לפייסבוק, כך שאתם לא צריכים לעשות זאת בעצמכם. כלים אחרים יבנו לכם טאבים (לשוניות) חדשים בתוך העמוד שיכולים לתפקד כפי נחיתה או דפים למבצעים שבועיים. את הטאבים האלו ניתן להגדיר כטאבים ברירת מחדל וכך כל מי שיכנס לדף פעם ראשונה , יראה את המבצע.

מעקב אחר האוהדים

חשוב לעקוב אחרי הפעילות המתנהלת בדף שלכם באמצעות נתוני הכניסה של הדף (הזמינים כמובן רק למנהלים). נתוני הכניסה מראים לכם כמה אוהדים חדשים נוספו וכמה אוהדים היו פעילים החודש, כמה אוהדים הגיבו או עשו לייק לכל סטטאוס, וכמה פעמיים הדף הוזכר בעדכונים חיצונים. עם הנתונים האלו, אפשר ללמוד מה עובד ומה לא עובד.