יותר מידי לינקים – יש חיה כזאת?

80% מעבודת קידום האתרים טמונה בבניית לינקים נכנסים לאתר. ככל שיותר אתרים מפנים לאתר שלכם, כך גדל הסיכוי שהאתר ימוקם גבוה יותר במנוע החיפוש. גוגל מפרשים הפניות מאתרים אחרים כהמלצה וכהוכחה לאתר עם תוכן מעניין, חשוב ואיכותי. גוגל מתייחסים להמלצות אלו ונותנים לאתרים המומלצים להופיע במקום טוב יותר. חלק מהאנשים חושבים שצריך לשבת כל היום ולבנות לינקים לאתר, בעוד שאחרים חוששים שבניית יותר מידי לינקים עלולה להזיק לו.

 

האם יש דבר כזה יותר מידי לינקים?

על פי מאט כץ, אחד מבכירי המהנדסים בגוגל, התשובה היא שאין דבר כזה יותר מידי לינקים, כל עוד עושים זאת בדרך אורגנית. למשל הרבה מאוד אנשים מפנים לאתרים כמו פייסבוק, או טוויטר. אלו הם אתרים שהם מבלים בהם זמן לא מועט במשך היום. טוויטר ופייסבוק לא מחליפם קישור תמורת קישור עם אתרים אחרים. הם גם לא קונים לינקים. הקישורים נוצרים מפני שאנשים אוהבים את התוכן באתרים אלו ולכן הלינקים נוצרים באופן אורגני, כלומר טבעי. סוד ההצלחה של אתר טוב הוא ליצור תוכן  ייחודי או פעילות מעניינית בתוכו כן שייווצרו לינקים אליו באופן טבעי מבלי שבעל האתר יצטרך לעשות משהו. השמועה על האתר תעבור מפה לאוזן ואנשים יפנו אליו.

הם אפשר להסתפק אך ורק בהיווצרות לינקים באופן טבעי?

מאט כץ טוען שניתן לבנות לאתר כמות אין סופית של לינקים בלי להיענש על ידי גוגל כל עוד הם נוצרים באופן טבעי. אולם כולנו יודעים, שרק אתרים גדולים כמו פייסבוק וטוויטר יכולים לסמוך על כך. אבל בעלי עסקים כמו מנעולנים שרברבים או כל בעל מקצוע אחר אינם יכולים לבנות אך ורק על תוכן האתר. כדי לקדם אתרים בתחומם, אי אפשר להסתפק בהיווצרות טבעית של לינקים. הם חייבים ליצור לינקים באופן יזום, אך יש לעשות זאת בזהירות.

 

לינקים יזומים

היווצרות לינקים באופן טבעי היא הדרך הכשרה על פי גוגל. אולם אין זה אומר שבניית לינקים יזומה היא עברה על הקווים המנחים. אפשר להחליף לינקים עם בעלי אתרים אחרים, אך אסור בשום פנים ואופן לקנות לינקים. אנשים עלולים לטעות ולחשוב שאפשר לקנות כמות אדירה של לינקים מאתר גדול ולהפנות אותו ביום אחד לאתר שלהם. דרך זו נחשבת לקידום שחור ובעל האתר עלול להיענש על ידי גוגל. אולי גוגל יעלו על כך אחרי כמה שבועות, חודשים או אולי אפילו שנים, וברגע שהם יגלו את בניית הלינקים הלא חוקית, הם יענישו את האתר. לכן כדאי ליצור לינקים בכמות סבירה.

אם יש חשיבות לאיכות האתרים המפנים?

אם אתר איכותי ימליץ עליכם, גוגל ייתן יותר כח להפניה. לפני שאתם מחליפים לינקים בדקו את ה PR של האתר. אתר שאין לו כניסות רבות, יתרום לכם פחות. כמו כך חשוב לבדוק שהאתר הוא לא מזבלה ללינקים. מומלץ להציץ בפוטר, או באזור האתרים המומלצים של האתר ולבדוק שהכמות סבירה.