טיפים לכתיבת תוכן

הקיץ מתקרב ואתו החופשות והרצון לנוח מהעבודה, להתבטל ולא לעשות כלום. הקיץ מתנגש עם העובדה שאף אחד לא יכול להרשות לעצמו לנוח אם הוא רוצה לראות את האתר שלו נשאר במיקום טוב או עולה למיקום טוב. זה עולם תחרותי ותחום קידום האתרים הוא אחד התחומים היותר תחרותיים בזירת האינטרנט. במקרים רבים בעלי אתרים מוצאים את עצמם שוברים את הראש מכיוון שהם לא יודעים על מה לכתוב. אנדרו שוטלאנד, פרסם באתר Search Engine Land, כמה טיפים לכתיבת תוכן ואנחנו מוסיפים כמה תובנות משלנו.

לנתח דעות מומחים

חפשו אחר כתבות של בעל סמכות בתחומכם ונתחו אותם. למשל אם סיזר מילאן כתב על גישת אילוף כלשהי בספרו או דיבר עליה באחת התוכניות שלו, הביעו את דעתכם על דבריו. במאמר אפשר לכתוב ביקורת אם אתם נגד השיטה. אם אתם בעד, אתם יכולים לכתוב מדוע אתם בעד או להוסיף שיטות והמלצות משלכם על מה שנאמר. במוקדם או מאוחר, בעל אתר מגיע למצב שאין לו רעיונות על מה לכתוב. במיוחד בתחומים בהם אין יותר מידי על מה להרחיב, או שהכל כבר נאמר.

שאלות ותשובות

הדרך הקלה ביותר למצוא רעיונות לתוכן היא לשאול את השאלות ולענות עליהן. לאנשים תמיד יש שאלות על כל דבר. איך לתקן סתימה בכיור? איך להזמין חופשה בחו”ל? איך לבחור את הכלב המתאים ביותר למשפחה? לפעמים אנשים מקלידים שאלות כאלה בגוגל. אם לכם יש את השאלות ואת התשובות –  הם יגיעו במהרה לאתר שלכם. כך שיש לחשוב גם מחוץ לקופסת מילות המפתח.

לדבר על מה שאף אחד לא מדבר עליו

כנסו לאתרי מתחרים ותראו אם יש איזה נושא עליו אף אחד לא מדבר. לפעמים אנשים חוששים לפרסם תוכן שיסייע ללקוח לעשות את העבודה בעצמו במקום להזמין את שירותי החברה. אל תתקמצנו במידע. הרי מי שאינו מקצועי בתחומו, לא יכול לעשות את העבודה טוב כמוכם ובנוסף אין לו זמן. כך בונים אמינות באתר –  לא כל התוכן חייב להיות שיווקי. למען האמת –  אין כל טעם לכתוב על עצמכם מאמרי שיווק באתר, אלא להתרכז בנושא באופן כללי. את התוכן השיווקי אפשר להכניס בדרכים אחרות גם באתר וגם מחוץ לאתר.

סרטונים

תוכן אתר אינו מסתכם אך ורק במאמרים. סרטונים גם הם נחשבים לחלק חיוני לקידום האתר. לפעמים לקוחות פוטנציאלים יעדיפו לצפות בסרטון הדרכה מאשר לקרוא מאמר על כך. במקביל אפשר לתמלל את המאמר.