עיצוב אתר וחשיבותו לקידום

נושא העיצוב החיצוני של האתר מתקשר בדרך כלל לנושאים כמו חווית משתמש (UI), ותאימות מול דפדפנים שונים, אך מסתבר שלעיצוב האתר יש גם חשיבות עליונה בקידום האתר שלכם.

תארו לעצמכם אתר שהעיצוב בו לקוי עד כדי כך שקשה לנווט בו ועמודים מסוימים נגישים רק מתוך חלק מהעמודים האחרים. במקרה כזה, גוגל אמנם לא יתייחס ישירות לעיצוב,אבל הוא יתקשה לקבוע מהי בדיוק ההיררכיה של האתר, וכאשר לאתר אין היררכיה, קשה לדעת אילו עמודים הם יותר חשובים ואילו פחות. התוצאה עלולה להיות אינדוקס חלקי של העמודים, ובמקרים קיצונים יותר, הופעה של עמודים לא נכון בתוצאות החיפוש (במיוחד אם התוכן שלהם דומה).

קוד עיצוב מסורבל והשפעתו על זמן עליית האתר

דוגמה אחרת להשפעת עיצוב האתר על הקידום היא באתרים בעלי עיצוב מסורבל ובזבזני במקום. אם מגדירים עיצוב נפרד לכל עמוד באמצעות פקודות עיצוב , אז יש בעמוד הרבה יותר קוד מאשר תוכן של ממש. אם הסרבול הזה גורם לעמוד לעלות לאט יותר , אז בהחלט ייתכן שהוא יהיה מדורג טוב פחות מאתרים מהירים יותר בגלל שבכך הוא גם פחות ידידותי לגולש. בעדכון הפנדה האחרון (עדכון שאמור לזהות דפים באיכות נמוכה), הסתבר שאפילו אתרים עם הרבה מאוד פרסומות ומעט תוכן, ספגו ירידה בדירוגים בגלל שהיו פחות אטרקטיביים למשתמש.

סוד הקידום של אתרים מעוצבים היטב

עד כה הלכנו על דרך השלילה, אבל אם נסתכל על אתרים שדווקא מצטיינים בעיצוב יוצא דופן וקל להשתמש בהם, נוכל להעריך שהסיכוי שהם יקבלו קישורים טבעיים מאתרים אחרים, גם הוא גדול יותר.  אתר שעושה רושם ראשוני טוב יגרום לגולש לחזור אליו והוא ימליץ עליו גם באתר שלו או בפורום שהוא מבקר בו בקביעות. קישור טבעי נחשב בדרך כלל לטוב יותר מקישור שנעשה בצורה ידנית מכיוון שהוא נוטה להיות תבניתי ומגוון יותר.
בהקשר הזה, יש לדעת שכיום גוגל ומנועי חיפוש אחרים, יכולים לקרוא גם המלצות של משתמשים ברשתות חברתיות כגון טוויטר וגוגל פלוס. לאחרונה החלו בגוגל לשלב בתוך תוצאות החיפוש הרגילות גם תוצאות שהומלצו על ידי חברים של המשתמש (רק כאשר הוא מחובר לחשבון שלו), וכך ערערו עוד יותר את הסדר “הרגיל” של התוצאות.

 

 

שילוב מדיה עשירה בעיצוב

אספקט אחרון שניגע בו הוא שילוב מדיה עשירה :  מדיה כזו,  כדוגמת תמונות וקטעי וידאו, לא רק שנותנת ערך נוסף לגולש ומפחיתה מעומס על העיניים, אלא גם יכולה להופיע גם בתוך עמודי התוצאות ולתת לעמוד נפח נוסף. כל מנועי החיפוש מציעים כיום הסברים כיצד לאנדקס מדיה כזו מתוך האתר שלכם  באמצעות מפות וידאו או שימוש בתגי ALT  לתמונות. אם תלמדו כיצד להשתמש בהן נכון, יהיה לכם יתרון יחסי ותדמיתי לעומת המתחרים שלכם.