התאמת האתר לקידום אתרים היא שלב מקדים לפני השלב העיקרי של הליך בניית הקישורים לאתר.

בשלב זה אנחנו למעשה מתאימים את העמודים השונים למילות המפתח העיקרית בהן נרצה לקדם את האתר ודואגים לכך שגוגל יסרוק את כל כולם כפי שצריך.

תג ה- Title

תג ה – Title  הוא אחד התגים החשובים ביותר , הוא קובע מה תהיה הכותרת בחלון הדפדפן ובדרך כלל (אם כי לא תמיד) מה תהיה הכותרת של באתר בתוצאות החיפוש של גוגל. אורך התג המומלץ הוא 60 תווים, ומעבר לך יוצגו פשוט שלוש נקודות (…) . חשוב מאוד שבתג זה תהיה מילת המפתח העיקרית בה רוצים לקדם כל עמוד ועמוד, וכמו כן, שלשני עמודים לא יהיה בדיוק את אותו התג.

תג ה- Description

זהו התג המשני בחשיבותו לאחר תג ה– Title  והוא מוצג בדרך כלל מתחת לכותרת בתוצאות החיפוש. האורך המומלץ הוא 160 תווים. גם במקרה זה, מומלץ מאוד לתת לכל עמוד תג ייחודי.

תוכן הדפים ושמם

גם בטקסטים השונים הנמצאים בתוך העמודים באתר יש לשלב את מילות המפתח, אבל אין צורך לעשות זאת בהכרח מספר קבוע של פעמיים או להשתמש כל פעם באותה הטיה בדיוק. בניגוד למה שמקובל לחשוב, דווקא טקסט שכתוב בצורה טבעית, מאותת לגוגל שמדובר באתר איכותי. מיותר לציין שלא כדאי להעתיק כמויות גדולות של טקסט מעמוד לעמוד.

מעבר לתוכן הדף עצמו, אפשר לקבוע לכל דף שם אחר כחלק מהכתובת שלו (למשל “כתובת האתר/צימרים”). שם הדף נותן לגוגל סינגל נוסף לגבי הנושא העיקרי בו הוא עוסק. כיום רוב הדפדפנים יודעים לקרוא שמות דפים בעברית או שהם מתרגמים אותם למחרוזת ארוכה של תווים באנגלית. כך או כך, מבחינת מנועי החיפוש , כל צורה היא קבילה ואין חשש שיתבצע שכפול עמודים באינדקס.

תמונות

מכיוון שתמונות מהוות אלמנט גרפי, מנועי חיפוש לא יודעים עדיין במה כל תמונה עוסקת, ולכן ישנו מאפיין בשם alt. מאפיין זה מתווסף לתג התמונה ובו רושמים את התיאור הגרפי שלה. מנועי החיפוש לא רק מתייחסים לטקסט זה כמו לכל טקסט אחר בעמוד, הם אף נעזרים בו בחיפושים המוגבלים לתמונות בלבד. בחלק מהמערכות לניהול התוכן, תג ה – alt  נקרא פשוט “תיאור התמונה” או “טקסט חלופי”.

מפת אתר

על מנת שגוגל יכיר את כל הדפים שהוספנו לאתר, חשוב לבנות מפת אתר. מפת אתר היא קובץ הכולל את רשימה של כל הדפים הנמצאים באתר. כך גוגל לא צריך לעבור דף דף כדי להגיע אל כל חלקי האתר. במידת האפשר, מומלץ להשתמש במפת אתר דינאמית המתעדכנת כל פעם שאנחנו מוסיפים עמוד חדש לאתר. ברוב מערכות ניהול התוכן, ניתן למצוא הרחבות שתפקידן לבנות מפות כאלו.