עיצוב הבית – ניתוח זירות תחרותיות באינטרנט

ניתוח זירות תחרותיות באינטרנט:

הפעם בפינתנו ניתוח זירות תחרותיות בגוגל ישראל.

קצת ממצאים על זירת עיצוב הבית באינטרנט, אם אתם מעצבי פנים או אדריכלים ודאי הייתם שמחים לו אתר האינטרנט שלכם היה עולה בתוצאות הראשונות במילים כגון: עיצוב הבית, עיצוב פנים וכיו”ב. בסך הכל יש לכם את כל הסיבות לרצות להתמקם שם.

אלפי גולשים בישראל מחפשים מדי חודש את השאילתות הפופולאריות הללו, וניסיון לקדם את המילים הללו בערוצים הממונים של גוגל עלול להתגלות כחוויה מאוד לא זולה. אלא שגם כאן, כמו במקרים של פופולאריות אחרון כגון עריכת דין, הרי שצפויים לכם חיים לא פשוטים בכלל. הזנת השאילתא עיצוב הבית בגוגל למשל, תגלה לנו מתחרים מאוד חזקים במקומות הראשונים.

אם במירב הזירות המתחרים הישירים שלנו הם חברות בסדר גודל הדומה לשלנו, ונחזה בהם לרוב באתרי תדמית קטנים עד בינוניים הרי שכאן המצב שונה לחלוטין.

רוב העמוד הראשון של גוגל בשאילתא עיצוב הבית מורכב בעיקר מפורטלים ענקיים לעיצוב פנים הכוללים עשרות אלפי תוכן מאונדקסים, היררכיה תוכן מרשימה ובעיקר המון רלוונטיות במגוון הקשרים לעולם עיצוב הפנים. מדובר לרוב בפורטלים ותיקים שמאחוריהם עומדות לא מעט שעות קידום מצטברות, ולעיתים אף מחזיקות צוותי קידום אין האוס העובדים מסביב לשעון על קידום האתר.

מעצב פנים שינסה בהשקעה של כמה אלפי שקלים בחודש  להתקדם במילה עיצוב הבית או עיצוב פנים עלול לחוות תחרות לא פשוטה בכלל, וקיימת הסתברות גבוהה למדי שמשאבי הקידום שברשותו פשוט לא יספיקו.

גם כאן הפתרון יכול להתבטא בניסיון להתמקד בנישות פשוטות יותר בזירת עיצוב הבית כגון: עיצוב משרדים, עיצוב חנויות, עיצוב חדרי שינה וכיו”ב. או לחילופין להשקיע תקציבי קידום לא צנועים והמון יצירתיות על מנת להגיע אל ראש העמוד הנכסף בגוגל.