טיפים לשיווק עסקים מקומיים

בתקופה האחרונה לא מעט אתרים של בעלי עסקים קטנים נפגעו מהאלגוריתמים פינגווין ופנדה. חלק מבעלי האתרים קיבלו את מה שמגיע להם בגלל קידום שחור, אחרים פשוט לא ידעו שהם, או מי שהיה אחראי על קידום האתר, פעל בצורה שגוייה. לכן, כדי להחזיר את האתר למקום בו היה לפני שהאלגוריתמים הענישו אותו, צריך לבצע בו תיקונים ולהתחיל לעבוד בצורה שונה. במקביל, כפי שמציע אנדרו שוטלנד באתר Search Engine Land, כדאי להמשיך לשווק את העסק בדרכים נוספות.

 

מימון קבוצת ספורט

כמעט בכל ישוב קטן יש קבוצות כדורסל או כדורגל. קבוצות אלו לא צריכות כספים גדולים. לכן כדאי להפוך לספונסרים של אחת הקבוצות. בתמורה שם החברה שלכם יופיע על גבי חולצות השחקנים. אפשר לממן קבוצות ילדים/נוער או קבוצות בוגרים. רבים מאנשי האזור הולכים למשחקי הקבוצה או לפחות קוראים עליהם בעיתונות המקומית. זוהי דרך טובה להשיג נראות מחוץ לאינטרנט. במקביל תוכלו לקבל לינקים גם מאתרי הקבוצות.

מעשה טוב למען הקהילה

כשאתם פועלים למען הקהילה, אתם הופכים לדמות מוכרת. כך שבכל פעם שמישהו יצטרך את שירות מהסוג שאתם מספקים, הוא יחשוב מיד עליכם. דוגמאות: התרמה לחולי סרטן, או ארגון מסיבה/טורניר ספורט לגיוס תרומות. כך תוכלו לקבל לינקים מאתרי חדשות מקומיים.

הצטרפות לרשת עסקית מקומית

לכל אזור יש את הרשת העסקית שלו. הרשת כוללת בעלי מקצועות שונים, מקדמי אתרים, בוני אתרים, אנשי פרסום ועוד. בתוך הרשת החברים יכולים להעביר האחד לשני לקוחות. למשל אם בעל עסק כלשהו בנה למישהו אתר, הוא יכול להמליץ לו על מקדם מתוך הרשת העסקית. אם מישהו שיפץ לאחד הלקוחות שלו את האמבטיה, הוא יכול להמליץ ללקוח על אינסטלטור מתוך הרשת העסקית. שיטה זו פועלת לטובת כולם וחוסכת הרבה כאב ראש.

סרטים

סרטוני וידאו זה משהו שניתן לבצע בקלות ולפרסמם ביוטיוב, אתרים מקומיים ובלוגים. בנוסף על תזניחו את דף הפייסבוק. הפעלת הגולשים תמיד מביאה לקוחות חדשים. למשל אם יש לכם חנות צילום, כדאי לארגן תחרות צילום תמורת פרס כלשהו. כף תגבירו את החשיפה ברשת החברתית וגם מחוצה לה.