Google Places הוא שרות של גוגל שהוצג לראשונה בספטמבר 2009 ומאפשר חיפוש קל יותר של מקומות בעולם. הכוונה במילה “מקומות” היא בראש וראשונה עסקים, אבל לא רק , גם לנקודות עניין, ערים מרכזיות ואפילו שכונות יש דפים מייצגים בתוך Google Places. כאשר גולש מחפש למשל “מסעדה במנהטן” או “מכירת אופניים בלוס אנג’לס”, האלגוריתם של גוגל מזהה שמדובר בחיפוש עם טווח מקומי, ומציג רשימה של מקומות לפי הפורמט של Google Places  בתוך תוצאות החיפוש הרגילות.

כאשר המשתמש לוחץ על סימן החץ שמשמש בדרך כלל לתצוגה מקדימה, הוא מגלה מידע נוסף על המקום כמו מפה , תמונות, ותצוגה מקדימה של עמוד הבית. לחיצה על דירוג המקום , מעבירה אותו לדף העסק הייעודי הנבנה על ידי גוגל : בדף זה אפשר לצפות בכל הביקורות שהתפרסמו על המקום ולהוסיף גם ביקורת אישית.כיום מעריכים כי 20% מן החיפושים במדינות בהן קיים Google Places הם חיפושים מקומיים של מקומות.

היתרונות של Google Places

היתרון הבולט של Google Places הוא היכולת של בעל העסק לשלוט בצורה טובה יותר במידע המוצג אודותיו וכמו כן למנוע מאחרים לעשות שימוש לא הוגן במוניטין שלו (כל דף מקום דורש אישור באמצעות קבלת קוד ייעודי בדואר רגיל לכתובת האמיתית של העסק). מעבר לכך, הרשימות של Google Places נוטות להופיע בדרך כלל בראש התוצאות האורגניות ומקשרות הישר לדף הבית, כך שבעל עסק אהוד במיוחד, צריך להשקיע פחות משאבים בקידום האורגני.

גם מבחינת קידום ממומן (Adwords), Places מציע הבלטה בערים מסוימות במחיר מגוחך של 25$ בלבד, וכל מנהל קמפיינים יוכל להעיד שמדובר באחוז זעום מהמחיר הממוצע של קמפיין עד כה.

החסרונות של Google Places

באופן מעט מפתיע, העובדה ש – Google Places  תופס מקום בולט כל כך בדף התוצאות, יכולה להיות גם חסרון משמעותי במקרים מסוימים. מעבר לדחיקה של אתרים שקודמו בשיטות מסורתיות למקום פחות בולט בדף, הסדר שבו מוצגים האתרים בתוך רשימות Google Places מתבסס על אלגוריתם נפרד. האלגוריתם הנ”ל נותן חשיבות מרובה יותר לתיאור העסק בתוך דף ה– Places  הייעודי שלו, שימוש בתמונות, וכמו כן, מתבסס רבות על ביקורות של גולשים וביקורות אחרות מרחבי הרשת.

מצב זה יוצר אתגר מיוחד במינו עבור מקדמי האתרים שצריכים ללמוד מחדש כיצד להתאים את עצמם ואתרי הלקוחות שלהם ל – Google Places . כתוצאה מכך, שוק ה – SEO, שהיה בלו הכי תחרותי ופרוע למדי, הפך להיות מורכב ולא ברור עוד יותר, במיוחד עבור הלקוח הפשוט שעכשיו צריך לעשות הפרדה בין קידום “כללי” ובין קידום מקומי של Places.