הבדלים בין יאהו לגוגל

גם יאהו, וגם גוגל מציעות בבסיסן את אותו השירות הבסיסי: מנוע חיפוש. למה הכוונה במנוע חיפוש – הכוונה היא לתוכנה שעוברת בין כל דפי האינטרנט באשר הם ומסווגת אותם על פי מילים ומאפשרת לגולשים לחפש בעמוד הבית שלהם כל נושא באשר הוא ולהציג לו תוצאות רלוונטיות בהתאם למילים שאותן הוא הקליד בשורת החיפוש.

יאהו הייתה החברה הראשונה שצמחה וגדלה והצליחה בגדול ברשת האינטרנט בגלל שהיא הציעה מנוע חיפוש שהיה נוח לגולשים להשתמש בו. גוגל הגיעה כמה שנים אחריה, הציעה מנוע חיפוש קצת אחר וכבשה את העולם.

איך עובד מנוע חיפוש?

המטרה הראשונית של מנועי החיפוש היא להציע לגולש תוצאות רלוונטיות של אתרים שמתאימים בתוכנם למה שהוא כרגע מחפש. מנוע חיפוש מנסה למצוא איזה אתר הכי מתאים למילה מסוימת ואז לדרג אותם על פי סדר חשיבות מסוים ולתת לגולש את התוצאות הכי רלוונטיות.

 

מנוע החיפוש (לא משנה כרגע אם הוא של יאהו או של גוגל) סורק באופן קבוע על ידי שימוש ברובוטים את כל האתרים באינטרנט ומצליב מידע בקשר אליהם: כמה זמן האתר קיים, כל כמה זמן מעדכנים אותו, היכן נמצא השרת של האתר, כמות הקישורים הנכנסים והיוצאים של האתר, כמות האזכורים של האתר ברשתות חברתיות, זמן השהות של הגולשים באתר ועוד ועוד.

הדבר החשוב ביותר לכל אתר הוא השימוש במה שנקרא תוויות מטא הנמצאות בכל אתר בתוך קוד ה-HTML שלו, בתוויות הללו הנקראות אך ורק על ידי מנועי חיפוש בעלי האתרים מספרים למנוע החיפוש משהו על האתר שלהם ועל התוכן שאותו הם מציעים.

ההבדלים בין יאהו לגוגל:

לא יאהו ולא גוגל אי פעם פרסמו איך בדיוק עובד האלגוריתם של מנוע החיפוש שלהם. את המידע החלקי שהם מוסרים אנחנו משלימים על ידי התנסות אישית בקידום האתרים ולימוד מאחרים בתחום.

ההבדל העיקרי ברגע בין מנועי החיפוש הוא בחוויה של הגולש. מנוע החיפוש של גוגל מציע אופציות חיפוש נרחבות הרבה יותר מאשר מנוע החיפוש של יאהו. גולש בגוגל יכול בקלות לחפש רק תמונות או רק סרטונים או רק קבצים בסיומות מיוחדות (כמו מסמכי PDF בלבד) ובכלל אופציית החיפוש המורחב של גוגל יכולה למקד את תוצאות החיפוש בהתאם לרצונות הגולש בקלות שאינה אפשרית ביאהו.

לגוגל גם יש משתמשים רבים הרבה יותר מה שעוזר לה לדעת איזה אתרים חביבים יותר על הגולשים ולתת להם דירוג גבוה יותר באופן אוטומטי.

קידום אתרים

כיום, רוב מקדמי האתרים מקדמים את האתרים שלהם בהתאם למנוע החיפוש של גוגל, בידיעה שכך הם גם יצליחו להתקדם במנוע החיפוש של יאהו. גוגל כנראה מחשיב יותר את כמות הינקים החיצוניים והקישורים של האתר בסך כל הרשת מאשר יאהו, בזמן שיאהו מחשיבים יותר את מבנה האתר עצמו.

 

מאמרים נוספים על מבנה האתר :

 

מה הקשר בין UI לקידום אתרים