האם הSEO צריך מיתוג מחדש?

 

לאנשי ה SEO  יש חלק חשוב ממיתוג חברות. למרות זאת לתחום ה SEO עצמו נוצרה תדמית לא הכי מוצלחת. אנשים רבים מחשיבים את אנשי ה SEO כספאמרים. טוענים שהם יפעלו בכל שיטה מלוכלכת כדי להביא אתר למקום הראשון. זה קורה כי אפשר לראות לפעמים מקדמים הפועלים בשיטות שחורות. הם קונים לינקים בכמויות גדולות ומכניסים אין סוף לינקים בכל פורום אפשרי גם אם נושא הפורום בכלל לא קשור לנושא האתר. אבל כמה תפוחים רקובים לא אמורים להרוס פרדס שלם.

 

 

קידום אתרים או SEO

מכיוון שאנשים רבים פגעו בתדמית ה SEO, מידי פעם מקדמי אתרים שונים חושבים על מיתוג השם מחדש.  SEO   (Search Engine Optimization) פירושו אופטימיזציה למנועי חיפוש, אולם בארץ המונח ידוע יותר בשם קידום אתרים. אם מישהו יחפש חברת SEO  בישראל הוא  ישתמש במילות המפתח “קידום אתרים”. בכל מקרה שני המונחים הללו אינם מתארים את כל העבודה שמקדמי האתרים באמת עושים ולכן גם המצב הזה מעורר מחשבות על מיתוג מחדש.

לא רק קידום אתרים

חברות האתרים לא מתעסקות אך ורק באופטימיזציה למנועי חיפוש. חברות רבות בונות אתרים, משווקות את העסק ומתחזקות אותו על ידי שמירה ושיפור תדמיתו. חברות SEO  משפרות את נראות האתר והופכות אותו ליעילות יותר למשתמש. בנוסף הן פועלות להגדיל את המכירות לאחר שאנשים כבר נכנסו לאתר כמו למשל ע”י בניית היררכיה נכונה, נראות וקופירייטינג. מקדמי אתרים שונים חושבים על להוסיף עוד שם כמו SEO & Marketing, או לשנות לגמרי את המונח SEO  למונח אחר שמייצג בצורה הטובה ביותר את כל עבודת ה SEO.

אותה הגברת בשינוי אדרת

האמת היא שאין טעם למתג את המונח. למשל ראנד פישקין כתב לא מזמן ב SEOMOZ   שגם אם ישנו את השם SEO  למשהו אחר, זה עדין ימשוך את תשומת ליבם של  אותם האנשים שמדברים נגד תחום קידום האתרים ומוציאים לו שם רע. לכן קידום מחדש לא יועיל בשום צורה לשיפור התדמית. מה שכן אפשר לעשות הוא לשפר את נראות האתר עצמו במנוע החיפוש ולהסביר לגולשים את  כל  הנושא בקצרה בדף הבית.

שיפור תדמיתי עדיף על מיתוג מחדש

התאימו את אתר חברת הקידום שלכם לנראות במנוע החיפוש. בנו  טייטלים ודסקריפשנים המפרטים את כל העבודה כך שהגולשים ידעו בדיוק מה אתם עושים. אם מישהו מגיע במקרה לאתר שלכם ולא מתוך מנוע החיפוש, הציגו לו את כל תחומי קידם האתרים בקצרה כבר בדף הבית. אתם יכולים לעשות זאת על ידי חלוקה בולטת לקטגוריות או על ידי מאמר בדף הבית הבנוי  מנקודות המסבירות את הכל. דאגו לפרסם בבלוגים ובאתר מאמרים שיסבירו לגולשים על תחום ה SEO. הסבירו להם מה זה קידום אתרים בכובע לבן, קידום אתרים בכובע שחור והבהירו לכולם שאתם לעולם לא תפעלו בשיטות קידום שחורות. ככל שהגולשים ידעו יותר על תחום קידום האתרים, כך הם יפתחו לגביו פחות דעות שליליות.