להגדיר לעצמכם יעד בגוגל אנליטיקס

כפי שאתם בוודאי יודעים, גוגל אנליטיקס הוא כלי עזר שעוזר לכם לנתח את תנועת הגולשים באתר שלכם, הן ברמת המאקרו והן ברמת המיקרו. הניתוח מבוסס על נתונים רבים – כמויות צפייה בדף, זמני שהיה באתר או בדף, חתך על פי מערכות הפעלה, חתך על פי ארצות וכיו”ב. אחד הכלים החזקים ביותר שמחכים לכם בתוך גוגל אנליטיקס, הוא כלי שנקרא הגדרת יעדים. מהם הגדרת יעדים? ולמה הם חשובים כל כך? במאמר זה תבינו איך בדיוק עובדים עם כלי זה.

להבין מהי הצלחה

האמת היא, שלפני שאתם מגדירים יעד בגוגל אנליטיקס, עליכם לשבת עם עצמכם או עם צוות מקצועי, ולנתח מהם באמת המדדים מבחינתכם. איך אתם מודדים הצלחה עבור האתר שלכם? האם מבחינתכם הצלחה היא פניות רבות של גולשים ומילוי טופס? האם הצלחה היא כמות גולשים מסוימת? האם הצלחה היא הורדה של תוכנה? על שאלות אלו מן הסתם לא תקבלו כאן תשובה – כל אתר והמטרות שלו. גוגל אנליטיקס הוא בסה”כ כלי שעוזר לכם להגשים את המטרה הזו.

לאחר שהבנתם מהם היעדים שלכם, תוכלו להיכנס לתוך לשונית Goals של גוגל אנליטיקס, ולהגדיר את היעדים שלכם, ע”פ שלוש קטגוריות שונות:

כניסה לדף – מטרה זו תושג במידה והגולש נכנס לדף מסוים. ברוב המקרים, הדף שמסמנים אותו כהצלחה, הוא הדף שאליו מגיע גולש לאחר שמילא טופס או רכש מוצר מסוים. דף זה הוא המדד היחיד שניתן לקבוע לפיו הצלחה, שכן אם הגולש רק נכנס לדף של מוצר או של טופס – אין זה אומר שהוא באמת ביצע פעולה מסוימת.

זמן שהייה – זהו מדד שמחשיב הצלחה במידה והגולש שהה מעל זמן מסוים בתוך האתר או בתוך דף מסוים. ברור שאתם גם יכולים להגדיר מהו זמן זה. כדאי להיות זהירים עם מדד זה כיוון שהוא חמקמק במקצת. מהו זמן מספק, האם דקה? שלוש דקות? שבע דקות? עליכם לבצע חשיבה מקצועית ואז לקבוע.

כמות דפים – יש מי שקובע רמת הצלחה שלאתר, אם הגולש נכנס לכמות מסוימת של דפים בתוך האתר. גם כאן, חשוב להיות זהירים בקביעת מדד זה. יש מי שמחשיבים מדד זה למוצלח, אפילו אם לא בוצעה ע”י הגולש פעולה של ממש – שכן מבחינתם כמות גדולה של כניסות לדפים בתוך האתר, משמעותם רלוונטיות של האתר, וחשיפה גדולה שהוא זכה לה.

לא עובדים על ניוטרל

חשוב להבין שהכלי של הגדרת היעדים בגוגל אנליטיקס, גורם לכך שכל העבודה שתשקיעו באתר שלכם היא לא עבודה לחינם. בעוד שמספרים כלליים של גולשים לאתר, לאו דווקא יחוו על הצלחה – הרי שפעילות מסוימת של גולש, או שהיה ארוכה שלו באתר בהחלט יכולים להחוות על כך, שהאתר שלכם רלוונטי. גוגל אנליטיקס, יגדיר לכם את הצלחת המדד שלכם באחוזים, מתוך כלל כמות הגולשים שנכנסו לאתר שלכם, וכך תעקבו אחרי מצב האתר.