בקרוב בגוגל – חיפוש סמנטי

גוגל היא חברה שעוברת שינויים לעיתים קרובות. אנשי גוגל חושבים מידי יום איך לייעל ולשפר את מנוע החיפוש. פעם בכמה חודשים גוגל משחררים אלגוריתמים ועדכונים. הם נועדו לשפר את יכולת מנוע החיפוש לספק את התוצאות המתאימות ביותר לגולש. חלק מהאלגוריתמים משנים את עולם קידום האתרים בצורה משמעותית וחלק בצורה פחות רצינית. בקרוב גוגל יהפכו את החיפוש לסמנטי ובכך יזעזעו את עולם קידום האתרים פעם נוספת.

 חיפוש סמנטי

סוג חיפוש זה יגרום למנוע החיפוש להבין את משמעות המילים אותן מקליד המשתמש. כאשר החיפוש בגוגל יהפוך לסמנטי, התוצאות יהיו הרבה יותר טובות והרבה יותר מדויקות. כך שאם תחפשו מקומות או אנשים, תקבלו תוצאות נרחבות יותר ממה שאפשר לקבל היום. בנוסף המנוע יחפש גם מידע על המקום או האיש אותו מחפשים ולא יפעל רק על פי מילות המפתח הספציפית שהקלדתם. כלומר אם תקלידו מילה אחת, הוא יקשר אותו אוטומטית למילים נוספות בתחום.  אם תקלידו שם של זמר סביר להניח שתקבלו את כל הדיסקוגרפיה שלו, לו”ז הופעות ועוד מידע רלוונטי אודותיו. שינוי זה ישפיע עד ל 20% מתוצאות החיפוש. השינוי יקרה בהדרגה במהלך החודשים הקרובים ויושלם בעוד כמה שנים מהיום.

השפעה על קידום האתרים

החיפוש  הסמנטי הוא אחד השינויים המשמעותיים ביותר שגוגל עשו איי פעם.  החיפוש צפוי להיות פחות תלוי בלינקים אותם גוגל מציג אלא בתוצאות החיפוש עצמן. כך שאם מישהו יחפש תשובה ספציפית על משהו, כמו כמה עולה מוצר כלשהו, הוא יוכל לקבל את התשובה כבר בתוצאות החיפוש של גוגל ומבלי שיכנס לאתר עצמו. החיפוש הסמנטי עלול להוריד את מספר הכניסות לאתרים, אך לא ברור אם ההשפעה תהיה קטנה או עצומה. גוגל שולטים כעת במעל ל 60% מתחום החיפוש. לאחר שינויי זה הצלחתם צפויה לגדול עוד יותר.  מקדמי האתרים יצטרכו בקרוב להתאים את עבודתם מחדש לחיפוש הסמנטי ולכוון את התוכן בצורה אחרת. החברות יצטרכו להשקיע הרבה יותר במיתוג  ובתוכן איכותי ופחות בבניית לינקים.