איך אתרים עובדים

רוב האנשים בעולם משתמשים באינטרנט מידי יום ואפילו פעמים רבות באותו יום. אתרים הם חלק בלתי נפרד מכל עסק. לאנשים רבים יש בלוג, אתר אינטרנט או פרופיל בפייסבוק, כך שכל אחד יכול להתנהל במרחב אינטרנטי משלו. אבל אנשים אחרים מסרבים להקים אתר באינטרנט או בלוג משום שהם חוששים שלא יסתדרו עם הטכנולוגיה. ככל שתדעו יותר על איך אתרי האינטרנט עובדים, כך יהיה לכם קל יותר לעבוד איתם.

 

מרכיבי האתרים

אתרי האינטרנט אינם מהווים עניין מסובך. זה נכון שכדי לבנות אתר מסוים צריך זמן רב, כשרון וכסף, אך בסופו של דבר כל אתר מורכב מערימת קבצים בדיוק כמו שיש לכם במחשב הביתי. אתרים מורכבים מתוכן כמו תמונות, גרפיקה, סרטים, מוזיקה, טקסטים ועוד. יש חלק אחד שהוא ייחודי: קוד האתר. כל אתרי האינטרנט בנויים מקודים שנכתבו בשפת HTML. אם אתם לא מבינים בתכנות, הקוד יראה לכם כמו סינית. בכל מקרה הוא נועד לדפדפנים ולא למשתמשים. הקוד מחבר בין כל המרכיבים לכדי אתר אחד ממש כמו פזל.

אחסון אתרים

את כל הקודים והקבצים צריך לאחסן במקום אחד. כמו קבצי המוזיקה והסרטים במחשב שלכם, כך גם קבצי האתרים לוקחים מקום. את הקוד והקבצים מאחסנים בשרתים. השרת הוא למעשה מחשב חזק במיוחד והוא נראה מעט שונה מהמחשב הביתי. השרתים הם מחשבים גדולים יותר ואפשר לאחסן בהם הרבה מאוד קבצים. אין להם מקלדת, עכבר או מסך. הם נועדו למטרות אחסון בלבד. השרת נקרא כך הוא נותן שירות.

מהשרת למחשב הביתי

אז איך המידע מגיע מהשרת למחשב בבית? כאשר אתם נכנסים לאינטרנט, אתם פותחים את הדפדפן, מקישים כתובת ונכנסים לאתר. המחשב שלכם הולך אל השרת ומחפש בו את האתר דרך ה DNS. לשרת יש כתובת בדיוק כמו לבניין, כך שהDNS משמש כמו ספר כתובות, או ג’י.פי.אס. כשהמחשב מוצא את השרת, הוא מתחבר ומעלה מתוכו את הקוד והקבצים ומציג הכל בצורה מסודרת.