ניהול מוניטין ברשתות חברתיות

הנושא של ניהול מוניטין באינטרנט קיבל דחיפה משמעותית מאד בשלוש השנים האחרונות, בזכות עלייתן של הרשתות החברתיות השונות, לצד התרחבותם וקיבועם של הבלוגים בתור פלטפורמה מקצועית לכתיבה מקוונת. אם גם אתם רוצים למנף את היתרונות של הרשתות החברתיות לטובתכם, המאמר הזה הוא בהחלט בשבילכם!

לקבל שם טוב מהקהל הרחב

יחסי ציבור שנעשים ברשתות החברתיות, מתבססים על עובדה פשוטה – אנשים תמיד יקשיבו לאנשים כמוהם. זו הסיבה, אגב, שמי שמנסה לקדם יחסי ציבור דרך פרסומות בטלוויזיה, עושה שימוש הרבה פעמים באנשים אנונימיים, או דמויות מוכרות שמשדרות פשטות ועממיות, כדי למשוך כמה שיותר קהל. היום אתה ממש יכולים למשוך את הקהל עצמו בעזרת שימוש נבון ברשתות החברתיות. כמובן שהרשת ששולטת ללא עוררין באינטרנט היא פייסבוק (facebook) – הרשת החברתית שבה גם אתם יכולים להשתלב. היום הדרך העדיפה להשתלב היא בעזרת פתיחת דף עסק בפייסבוק או בגוגל פלוס , וצבירת כמה שיותר חברים שיעשו ‘לייק’ לדף העסק שלכם. דף העסק הוא פלטפורמה נהדרת של ניהול מוניטין באינטרנט, ולא רק עבור חברות מסחריות – גם גופים ציבוריים שרוצים לבצע ניהול מוניטין באינטרנט, מינפו את עצמם בצורה נהדרת דרך פייסבוק, דוגמא מעולה לכך היא משטרת ישראל שמנהלת דף שוקק חיים, ומעדכנת את הציבור הרחב בפעילות שלה. הדבר נתפש בעיני הציבור כשיתוף פעולה של המשטרה עם הציבור, ושיתוף של מידע, שבעבר היה אפשר לצרוך רק דרך תיווך של כלי התקשורת. מחקר שנעשה הוכיח שהפעולה הזו שיפרה את המוניטין של המשטרה בעיני הציבור הרחב, שתומך במעשיה בשמירת החוק. כמובן שגם אתם כבעלי עסק מסחרי (או ארגון ציבורי) יכולים למנף את עצמכם בעזרת ניהול מוניטין באינטרנט דרך פייסבוק.

שימוש בפלטפורמות נוספות

פייסבוק הוא לא הרשת היחידה שאפשר לבצע איתה ניהול מוניטין באינטרנט קיימים עוד מונחי יסוד לניהול מוניטין באינטרנט . טוויטר היא רשת חברתית שהולכת ומתפתחת. בחו”ל אגב, התפוצה של טוויטר מתקרבת מאד לזו של פייסבוק, וגם בארץ יש סימני עליה מרשימים. בטוויטר מפרסמים אך ורק “ציוץ” – כלומר מעין שורת מצב קטנה, שהיא טקסט עד 140 תווים. בעזרת טוויטר אפשר לבצע יחסי ציבור מצוינים – לעדכן את הקהל שלכם על מוצרים חדשים, לפרסם קישורים לחומרים רלוונטיים ברשת, לתת תגובות שונות ורלוונטיות ועוד.

ניהול מוניטין באינטרנט הוא תהליך שיש לבצע תוך תשומת לב לקהל שלכם. עליכם לצאת מנקודת הנחה שהקהל שלכם הוא לא טיפש, אלא יודע בדיוק מה הוא רוצה, ואף יכול להשיג את המידע שלו ממספר מקורות דרך הרשת. לכן ע”י הפצה של מידע אמין בצורה מקורית שתראה חיבור לקהל – תוכלו גם אתם לבצע יחסי ציבור טובים ואיכותיים.