איך להתמודד עם תוכן פג תוקף

כבר לא נישאר אף אחד שלא מודע לכך שתוכן האתר הוא הדבר החשוב ביותר כי הוא זה שמושך אליו את הגולשים ומוביל בסופו של דבר את האתר לדירוג גבוה במנוע החיפוש. ככל שתעדכנו את האתר שלכם  ביותר תוכן איכותי ושימושי, כך הסיכוי שלו להתקדם יעלה. אבל  לפעמים באתרים רבים נוצרת בעיה. גם אם התוכן הוא איכותי מאוד, במקרים מסוימים הוא הופך לפג תוקף, ואז אין לו כל רלוונטיות לגולש. סטפני צ’אנג ממליצה כיצד להתמודד עם תוכן מסוג זה.

 

מהו תוכן פג תוקף?

 ראשית יש להבין מהו תוכן פג תוקף ולאתר אותו. לאתרים המתפקדים כחנויות וירטואליות נוצרת בעיה כאשר מוצר כלשהו אוזל מהמלאי ואז אי אפשר להזמין אותו מהאתר. מקרה נוסף מתרחש כאשר האתר מוכר מוצרים שרלוונטיים רק לעונה מסוימת בשנה. במקרה כזה, התוכן הוא חסר תועלת למשתמש. גם לאתרי תוכן כמו אתרי חדשות נוצרים עם השנים תכנים לא רלוונטיים כמו חדשות לא עדכניות או חדשות שעם הזמן התבררו כלא נכונות בכלל. מה שלא יעיל לגולש נחשב גם לא לרלוונטי לגוגל. ככל שאלגוריתם פנדה והחיפוש הסמנטי ילכו וישתפרו כך למנוע החיפוש יהיה יותר כוח להתעלם ממנו. בסופו של דבר יגיע היום בו בדף הראשון יופיע תוכן עדכני בלבד, הרי תכנים מלפני שנים אינם ממש שימושיים לגולש.

דף 404 מעוצב

 

אחת הדרכים להתמודד עם תוכן פג תוקף הוא ליצור דף 404. אבל דף מסוג זה רע מאוד לקידום האתר. ראשית כי מנוע החיפוש מגיע לדף לא קיים ולכן תהליך האינדקס נפגע. כאשר עכבישי גוגל מזהים דף כזה הם עלולים להוריד את דירוג האתר. בנוסף כאשר אנשים נכנסים לדף 404 הם בורחים ממנו וכך מעלים את אחוז הנטישה וגם זה עלול לפגוע באופן משמעותי בדירוג האתר. לכן במקרה כזה, כאשר בכל זאת מעדיפים ליצור דף 404, כדאי לבנות דף 404 מעוצב שיש בו תוכן. הוא יכול להיות מצחיק, משעשע וצבעוני אך העיקר שיהיה לו תוכן מסוים למנוע החיפוש ושהוא יגרום לאנשים לקרוא אותו ולא לברוח ישר לאחר שהם מגיעים אליו. כדאי לשלב בדף כזה מילות מפתח ולינקים.

הפניית 301

 

ברוב המקרים, הפתרון הטוב ביותר הוא יצירת הפניית 301 לדף עם תוכן שפג תוקפו. כך תוכלו להפנות את הגולשים לדף אחר באתר, כלומר לדלג על תוכן לא רלוונטי מבלי להבחין בכלל בקיומו של הדף המיושן. זה משפר את חווית המשתמש ומונע ממנו להגיע לדפים חסרי תועלת עבור החיפוש. חשוב ליצור הפניות לדפים רלוונטיים שיתנו למשתמש את הפתרון לגבי מה שהוא מחפש. למשל כדאי ליצור הפניה למוצר הכי קרוב למוצר שכבר לא נמכר באתר.

להשאיר את הדף באתר

במידה  ויש בדף מידע רלוונטי שאפשר להשתמש בו למרות שהמוצר נגמר, כדאי בכל זאת לשקול את האפשרות להשאיר את הדף. מוצר שאזל מהמלאי יכול אפילו ליצור רושם טוב על המשתמש כי כך הוא מבין שהמוצר מאוד מבוקש ושהוא עושה את הדבר הנכון כאשר הוא מתכנן לרכוש אותו. חשוב להשאיר הודעה באתר כמו “בקרוב נחדש את המלאי” או ליצור בו לינקים למוצרים דומים. חישבו על חווית הלקוח וכיצד אתם יכולים לפצות אותו על תוכן לא רלוונטי.